18 березня 2014, 13:07

Колективне управління авторськими правами у ЄС по-новому

Розгляд нещодавно прийнятої Директиви про колективне управління

Опубліковано в №12 (406)

Автор твору має право дозволити або заборонити використання своїх творів; драматург може погодитися на виконання його творів на сцені при дотриманні деяких погоджених умов; письменник може укласти контракт з видавцем про публікації та розповсюдження книги, і композитор або музикант можуть погодитися із записом його музики на компакт-диск або виконання. Ці приклади показують, як правовласники можуть реалізовувати особисто свої права.


Маєте Телеграм? Два кліки - і ви не пропустите жодної важливої юридичної новини. Нічого зайвого, лише #самасуть. З турботою про ваш час!


Інші випадки свідчать про те, що індивідуальне управління правами є практично неможливим щодо деяких видів власності через низку практичних причин.

Зокрема, автор не має матеріальних можливостей для того, щоб стежити за всіма видами використання свого твору. Він не може, наприклад, вступати в контакт з кожною радіо- або телевізійною станцією для того, щоб вести переговори про ліцензії або винагороду за використання його творів. І навпаки, нереально для кожної організації ефірного мовлення запитувати конкретний дозвіл від кожного автора на використання кожного твору, що охороняється авторським правом. Щорічно на телебаченні виконується в середньому 60 000 музичних творів, і таким чином дозвіл має бути отримано від тисяч правовласників. Практична нездійсненність індивідуального керування такою діяльністю як для правовласників, так і для користувачів призводить до необхідності створення організацій колективного управління, чия роль полягає в тому, щоб стати сполучною ланкою між користувачами і правовласниками в цих ключових сферах.

Щоб читати далі, передплатіть доступ
0
0

Додати коментар

Відмінити Опублікувати