05 листопада 2019, 15:59

Авторське право у віртуальній реальності

Опубліковано в №45-46 (699-700)

Антон Полікарпов
Антон Полікарпов «AVELLUM» радник, керівник практики IP/IT

З розвитком технологій та впровадженням інновацій з'являється все більше інститутів, які кидають виклики правовій спільноті. Сфера технологій віртуальної реальності (VR), що наразі активно розвивається та обговорюється на вітчизняному й міжнародному ринках, станом на сьогодні не є врегульованою в Україні. Водночас зростання популярності VR‑технологій породжує безліч питань, пов'язаних з правом інтелектуальної власності. Зокрема, визначення об'єктів авторського права, які виникають у зв'язку з використанням технологій віртуальної реальності, та режимів їх правової охорони.

Що таке віртуальна реальність?

В загальному розумінні, віртуальна реальність — це ілюзія дійсності, тобто світ, який створюється технічними засобами та передається людині через відчуття (зір, слух, дотик та ін.). Тобто віртуальна реальність повністю відтворює і симулює фізичне оточення людини за допомогою звукових та візуальних програмних засобів, а також таких пристроїв як шолом або окуляри, рукавички та джойстики з вбудованими гіроскопічними системами й технологіями 3D-, HDMI-графіки.

З технічної позиції, віртуальна реальність є засобом симуляції певних дій людини в межах інтерфейсу, наданого певним програмним продуктом. Пристрої, що впливають на всі наявні у людини органи чуття та імітують взаємодію з віртуальним середовищем, називаються системами віртуальної реальності. Достатньо часто віртуальну реальність асоціюють саме з індустрією розваг, тобто з іграми. Однак віртуальна реальність створює безліч можливостей для розвитку різних галузей (освіти, науки, спорту, медицини, архітектури та мистецтва).

Щоб читати далі, передплатіть доступ
0
0

Додати коментар

Відмінити Опублікувати