19 липня 2019, 14:26

Литовський суд блокує «Супутник», підтримуваний Росією, за порушення авторських прав

Геннадій Андрощук
Геннадій Андрощук головний науковий співробітник НДІ інтелектуальної власності НАПрН України, к.е.н., доцент, судовий експерт

Литовський підрозділ російського інформаційного агентства «Супутник» має бути заблоковано в країні, заявили в Литовській комісії з радіо і телебачення (LRTK). У заяві, зробленій 2 липня, комісія поінформувала, що випустила «обов'язкові інструкції для інтернет-провайдерів» з метою захисту авторських прав в Інтернеті. Заява надійшла після того, як Вільнюський окружний адміністративний суд ухвалив рішення, зазначивши, що «Супутник» розміщував на своєму веб-сайті несанкціонований контент, захищений авторським правом.

123

«Супутник» — це інформаційне агентство, платформа для новинних сайтів і служба радіомовлення, створена російським державним інформаційним агентством «Росія сьогодні».

Литовське державне радіо і телебачення (ЛРТ) 3 липня зв'язалося з комісією зі скаргою на те, що «Супутник» незаконно копіює контент і розміщує його на своєму веб-сайті. LRT заявила, що звернулася до «Супутника» з проханням видалити контент, але той продовжував розміщувати свої статті та «побічно заохочувати користувачів» до перегляду контенту, захищеного авторським правом. Комісія заявила, що на момент перевірки на сайті «Супутника» було 1464 статті, які порушували авторські права ЛРТ.

Департамент державної безпеки Литви і Міністерство національної оборони опублікували в березні 2018 року доповідь про те, що Росія являє собою загрозу національній безпеці країни. Крім того, в доповіді йдеться про те, що більшість виявлених ворожих кібератак були пов'язані з Росією. У доповіді зазначено, що «Супутник» є засобом розширення впливу Росії в Литві, пропаганди антизахідних настроїв і формування громадської думки на користь Кремля. У 2017 році литовська філія Балтійської служби новин розірвала контракт з компанією «Супутник Литва».

«Росія сьогодні» оскаржувала припинення трансляції, але Вільнюський суд відхилив скаргу. Суд заявив, що «Росія сьогодні» «порушила інтереси Литовської держави», а «Супутник» поширював «пропагандистську інформацію, викривлену». Це рішення набуло чинності 12 липня 2019 року після схвалення Вільнюським окружним адміністративним судом.

Відповідно до положень Закону про авторське право і суміжні права Литовської Республіки, LRTK вирішила задовольнити запит заявника LRT і дати обов'язкові інструкції постачальникам послуг доступу в Інтернет, щоб заблокувати доступ до незаконно опублікованих творів з порушенням авторського права, шляхом блокування сайту.

Ті, хто намагатимуться отримати доступ до заблокованого веб-сайту, будуть спрямовані на інформаційний веб-сайт, створений LRTK stop.rtk.lt. Вся відповідна інформація з цього питання також доступна на веб-сайті LRTK за адресою.

0
0

Додати коментар

Відмінити Опублікувати